RSS

Életmód - Közlekedés

2010. június 28.

A látottakon kívül a mindennapjaimat is megpróbálom leírni. Ma a közlekedésről lesz szó.

ÉLETMÓD

 

Úgy gondolom, hogy a látnivalókon kívül érdemes lejegyezni, összefoglalni (önmagamnak is) a mindennapokban megélt életmódomat és az ehhez kapcsolódó élményeket is. A következő témákra gondoltam:

 

Közlekedés                           

Étkezés/főzés                        

Ivás

Alvás                                     

Tisztálkodás                          

Takarítás

Mosás                                    

Csigaház berendezkedés

Napirend                               

Útiterv           

Kapcsolat az őslakosokkal és a hasonló jöttmentekkel                  

Számítógép

„Pihenés”                              

”Szórakozás” 

Sport              

Olvasás

Amiket élvezek                     

Amiket nem élvezek

 

Ha van ezeken kívül téma, ami érdekel Benneteket, akkor írjátok meg!

 

Közlekedés   

Talán ebben a témakörben szereztem a legnagyobb tapasztalatot, hiszen eddig 3000 km-t mentem, abból 1200-at bal oldalon.

Általánosságban elmondhatom, hogy a vezetés nem fárasztott, sem a szárazföldön, sem a szigeten. Igaz, hogy nem vezettem sokat jövetben sem, itt meg 100-150 km-t naponta.

A baloldali közlekedést hamar megszoktam, eddig csak egyszer mentem be fordítva a körforgalomba, az is a 3. napon történt. Az „előrepillantó” tükröt fel sem szereltem, eddig csak kétszer kellett volna. (aki nem tudja, vettem egy felszerelhető póttükröt azzal a céllal, hogy a jobb visszapillantó fölé, de menetirányba fordítva kilássak az előzéskor) Ez majd hasznos lehet, ha összetöröm valamelyik tükrömet.

Egy problémám van csak a  bal kormánnyal, ha jobbról hegyesszögű útnak kell elsőbbséget adnom. Emiatt a jobb tükrömet jobban kifordítottam, de ezzel sem látom be mindig a forgalmat. Ilyenkor szép lassan becsorgok, remélve, hogy kikerülnek.

Érdekesség: Otthon Andrea (utoljára mondom, hogy Ő a GPS magyar hangja) mindig a körforgalomnál azt mondta, hogy „… és hajts ki a 2. kijáraton jobbra” Nem értettem miért mondja a jobbra irányt, hát merre mennék ki. Kíváncsi voltam, hogy vajon itt mit mond? Hát igen, azt mondja, hogy „…hajts ki a 2. kijáraton balra”!!!

Andrea nagyon sokat segít. Egyrészt az útvonal megtervezésében (térképet nem pótolja!!!!), a célpont becserkészésében, másrészt a városokból kikeveredésben. De azt élvezem legjobban benne, hogy bármikor letérhetek, ha valami érdekeset, vagy reménykeltőt látok, mert Andrea fáradhatatlanul és a hangját soha fel nem emelve újratervez. Ezért bárhol kitérek, végül nem kell elővenni a térképet, mert az eredeti célpontot nem felejti és mindig arra vezet. Az én kütyümnek van még egy számomra nagyon fontos képessége, bárhol megállhatok a Csigaházzal, megjegyzi a helyszínt és mehetek gyalog, vagy bringával, a városnézés vagy erdőjárás végén hazavezet. Egyrészt a legrövidebb úton, vagy azon az úton amerre eddig mentem, vagy légvonalban. Utóbbi erdőben nagyon hasznos, mer csak úttérképes szoftverem van de az erdőben bejelöli légvonalban az irányt és én az utakon igyekszem abba az irányba haladni. Tehát mindig megtalálom a Csigaházat.

Aki hosszabb útra megy, melegen ajánlom, vegyen, vagy kérjen kölcsön!

Kezdettől fogva kiragasztottam két rajzos cetlit a műszerfalra, egyik a kereszteződésnél a balra kis ívet, jobbra nagy ívet és a jobbra nézz először-t mutatja (Dóra után Ciprusról adaptálva), másik a körforgalom balra kanyarodva szemléltetése.

Sokat megyek mellékúton, általában a „legrövidebb” instrukciót adom Andreának. Ezek viszont igen keskenyek és szinte sehol sincsen útpadka, hanem a fehér vonal mellett közvetlenül kőkerítés, vagy szépen függőlegesen nyírt sövény. Emiatt nemigen lehet nézelődni, mert mindig pontosan kell a sávban haladni. A felezővonal meg ki van verve fluoreszkáló vastuskókkal, úgyhogy ha arra térnék el, akkor az meg baromira dübörög. Leállási lehetőség is kevés van, kivéve azokat az utakat, ahol sok kanyar, vagy sok emelkedő van. Ezeken illik félreállni a lassú járműveknek, amit dudálással meg is köszönnek.

Egyes mellékutak annyira keskenyek, hogy én ki is töltöm 25-25 cm lufttal. Ezeken sűrűn vannak kitérők, mert ha szembe jön a két kicsi kecske, bizony egyiknek tolatnia kell. Eddig mindig én tolattam, mert közel voltam a kitérőhöz. Volt már, hogy módosítanom kellett az útirányt, mert a meredek út az egy sávval párosulva bizony nagyon macerás.

A parkolás a városokban sem egyszerű. A legtöbb parkoló egyrészt fizetős (nekem kerülendő), másrészt magassági korlátozott 2 m-nél! Úgyhogy én az eredeti terv szerint parkolok: kimegyek a külvárosba és mellékutcákban lakóházak között állok meg és onnan bringán húzok be a belvárosba. Ez persze néha 3-5 km bringázást jelent, de ha nem esik az eső, ez sem gond. Sok parkolóhelyen tiltják az éjszakai parkolást, a turistalátványosságok parkolóit pedig egyszerűen bezárják a látogatási idő után. Ez alól az autópálya megállók sem kivételek. Ott 2 óra parkolás megengedett és óriási táblákon írják ki,  hogy mennyi a büntetés. Persze gyanítom, hogy a kutya sem figyeli és nem is vennék a fáradságot, hogy odajöjjenek, de ez itt szabály, amit az őslakosok betartanak és én sem merek kockáztatni.

Ahol viszont nincsen tiltó tábla, felírás, ott még soha nem szólt a kutya sem.

Eddig messzemenő udvariasságot tapasztaltam. Persze a kocsin látják, hogy nincsen sofőrje, meg nagy is, így ez érthető. De gyalog, ha megközelíted a zebrát, már megáll mindkét irány és átenged. Ha nem zebrán mész, akkor nem így van!

Bringával mindenhol minden irányban lehet közlekedni (szerintem). Még autópályán is, de ott kicsit félelmetes a közlekedés, meg az átkelések is.

Sok bringaút van,  jól jelöltek, de előfordul, hogy egyszer csak vége van és keresgélheted a folytatást.

 

2010. június 27.

Kapcsolódó képek

Hozzászólások

2010. jún. 30. 19:23

Kata

Hello Rece,
olvaslak am en is :-)
es aterzem a baloldali problemat a kanyarokban, nekem is volt alkalmam elhibazni Eszak Walesi kalandozasaim soran..

Eszak Walesröl jut eszembe, ha meg nem voltal, feltetlenül gurulj vegig a Llandudnobol nem tudom mar pontosan hova, de mindenkepp Conwy fele vezetö tengerparti uton. az valami hihetelen pazar, magasan a szirtek tetejen, alattad a tengerrel meg a madarakkal. fantasztikus elmeny volt nekem, melegen ajanlom. NO meg a sok sok kastely sem semmi, bar azt 2 nap utan mar nagyon untuk.. gyakorlatilag minden sarkon van egy...
na puszi, es jo kalandozast. irigykedem am azert egy kicsit :-)
mulass jol Kata

2010. jún. 30. 10:14

Csesznák Szabolcs

Kedves RÉCE!
Ha ráérsz légyszíves nézd meg az emiljeidet. Jó utat!

Szólj hozzá!


Küldés

Réce Apó nyugdíjba vonul

Most, hogy elmész - mit is viszel magaddal? Megyünk Veled, hisz egy voltál a csapattal! Mostantól majd megkezdődik újabb bevetésed, Nekünk pedig hiányzik majd harsány nevetésed.

Megszoktuk, hogy itt vagy velünk hosszú idő óta, Ám ahogy ez lenni szokott, lepergett az óra Kegyetlen, halk ketyegése fenyegető zene, Csak elmúlik, de nem mondja meg, hogyan éljünk vele.

Az idő elment, elandalgott ketyegő dalával És most Téged kézenfogott, hogy elvigyen magával. Van, akit nem ront meg beosztás, hivatal, Van, aki koros bár, ám mégiscsak fiatal.

Te voltál az az ember, aki utat mutat És most Te kezdesz meg egy másik utat. Ez a sakk-csapat most egy vezért vesztett, Ami nekünk veszteség, az Neked a kezdet.

Eljött a nyugdíj, élj bölcsen vele! Most jön az életed második fele...

Balázs Zsolt


Feki Webstudio @ 2010 - honlap, weblap, kereső-optimalizálás